loading...
مـهـدے دانــلود
مسعود گلی بازدید : 440 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)
 
بسم الله الرحمن الرحیم



موضوع امام مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف و قیام و انقلاب جهانی او نه تنها در كتابهای شیعه بلكه در فرهنگ اعتقادی سایر فرقههای اسلامی نیز بیان گردیده و درباره آن به طور گسترده گفتگو شده است. آنان نیز به وجود و ظهور مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف كه از دودمان پاك پیامبر صلی الله علیه و آله و از فرزندان حضرت فاطمه زهرا علیها السلام[1] است معتقدند. برای آشكار شدن میزان باور اهل سنّت به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف باید به آثار دانشمندان بزرگ ایشان مراجعه كرد. بسیاری از مفسّران سنّی در كتابهای تفسیری خود تصریح كردهاند كه بعضی از آیات قرآن به ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آخرالزّمان اشاره دارد مانند فخر رازی[2] و قرطبی[3].

همچنین اكثر محدثان ایشان، احادیث مربوط به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را در كتابهای خود آوردهاند كه در میان آنها، معتبرترین كتابهای اهل سنّت وجود دارد مانند صحاح ستّه[4] و مُسند احمدبن حنبل پیشوای مذهب حنبلی.

بعضی دیگر از دانشمندان اهل سنّت در گذشته و حال، كتاب هایی مستقل در موضوع امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نوشتهاند مثل ابونعیم اصفهانی در مجموعه الأربعین (چهل حدیث) و سیوطی در كتاب العرف الوردی فی اخبار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف.

نكته قابل توجه اینكه، بعضی از علمای اهل سنّت در مقام دفاع از عقیده مهدویت و ردّ منكران این عقیده، كتاب و مقاله نوشتهاند و با بیانات علمی و شواهد روایی، جریان امام مهدی را از امور قطعی و غیرقابل انكار دانستهاند همچون محمد صدیق مغربی كه در ردّ گفتار ابن خلدون كتابی نگاشته و به سختی از او انتقاد كرده است.[5]

اینها نمونه هایی از موضع اهل سنّت در برابر مسئله مهدویت است.

مسعود گلی بازدید : 197 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


 

موضوع امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف از موضوعاتی است كه روایات بسیاری درباره آن در اختیار ماست به گونه‌ای كه درباره مراحل مختلف زندگی آن حضرت همچون ولادت، دوران كودكی، غیبت صغری و كبری، علائم ظهور و روزگار ظهور و حكومت جهانی، به طور جداگانه احادیثی از پیشوایان دینی موجود است. چنانكه درباره خصوصیات ظاهری و اخلاقی آن بزرگوار، ویژگی های دوران غیبت او و فضیلت و پاداش منتظران ظهورش مجموعه ارزشمندی از روایات داریم و جالب اینكه بسیاری از این روایات هم در كتاب‌های شیعه و هم در آثار اهل سنّت نقل شده است. برخی از این احادیث «متواتر» است.[1]

گفتنی است كه یكی از ویژگی های قابل توجه امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف آن است كه همه معصومان علیهم السلام درباره آن حضرت سخنان نغزی ایراد فرموده‌اند كه مجموعه‌ای از معارف آگاهی بخش را فراهم كرده است و از اهمیت فوق العاده قیام و انقلاب آن پرچمدار عدالت حكایت می كند. مناسب است در اینجا از هر یك از آن پیشوایان بزرگ روایتی را نقل كنیم:

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود :خوشا به حال آن كه مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را ببیند و خوشا حال آن كه او را دوست بدارد و خوشا حال كسی كه امامت او را باور داشته باشد.[2]

امام علی علیه السلام فرمود :«منتظر فرج (آل محمد صلی الله علیه و آله‌) باشید و از رحمت خدا ناامید نگردید به راستی كه محبوب ترین كارها نزد خداوند بزرگ، انتظار فرج است.»[3]

در لوح فاطمه زهرا علیها السلام[4]آمده است :«... سپس به خاطر رحمت بر جهانیان سلسله اوصیاء را به وجود فرزند امام حسن‌ عسكری علیه السلام تكمیل خواهم كرد؛ كسی كه كمال موسی و شكوه عیسی و صبر ایوب را داراست...» [5]

مسعود گلی بازدید : 178 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


آخرین امام شیعیان و دوازدهمین جانشین رسول خدا صلی الله علیه و آله در سپیده دم جمعه، نیمه شعبان سال 255 هجری قمری ( 868 میلادی ) در سامراء یکی از شهرهای عراق، دیده به جهان گشود. پدر گرامی او، پیشوای یازدهم شیعیان حضرت امام حسن عسکری علیه السلام و مادر بزرگوار آن حضرت، بانویی شایسته به نام نرجس بود که درباره ملیت او روایات، مختلف است. مطابق روایتی، آن حضرت دختر یشوع پسر امپراتور روم بوده و مادرش از نسل شمعون وصی حضرت عیسی علیه السلام است. برابر این روایت نرجس در پی خوابی شگفت،  مسلمان شد و به هدایت امام عسکری علیه السلام خود را در میان سپاه روم که عازم نبرد با مسلمانان بودند قرار داد و همراه جمعی دیگر به اسارت لشکر اسلام در آمد. امام هادی علیه السلام کسی را فرستاد که او را خریداری کرد و  به سامراء آورد. (1)  .

روایات دیگری نیز نقل شده است (2) ولی آنچه مهم و قابل توجه است اینکه حضرت نرجس علیها السلام مدتی در خانه حکیمه خاتون  از خواهران بزرگوار امام هادی علیه السلام  بوده و تحت تعلیم و تربیت ایشان قرار گرفته است و مورد احترام فراوان حکیمه علیها السلام بوده است.

حضرت نرجس علیها السلام آن بانویی است که سال ها پیش در کلام پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله (3) و امیرالمؤمنین علیه السلام (4) و امام صادق علیه السلام (5) مورد ستایش قرار گرفته و از او به عنوان بهترین کنیزان و سرور آنان یاد شده است. گفتنی است که مادر امام عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به نامهای دیگری مانند سوسن، ریحانه، ملیکه و صیقل (صقیل) نیز خوانده می شد.

مسعود گلی بازدید : 243 پنجشنبه 09 خرداد 1392 نظرات (1)

 

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

سایت مهدی دانلود در شب نیمه شعبان مصادف با میلاد آقا امام زمان (عج)، یعنی سوم تیرماه ماه سال یک هزار و سیصد و نود و دو تاسیس شده است.

دلایل راه اندازی این سایت ، اولا علاقه ی زیاد بنده به قطب عالم امکان حضرت مهدی موجود عج تعالی فرجه الشریف است.

دوما نیاز فضای مجازی به سایت مهدوی و همچنین سایت دانلود ، که این سایت تلفیقی از این دو موضوع است ، در کنار هم قرار گرفته اند و برای اولین بار سایت دانلود مهدوی ایجاد شده است.

معنای مهدی دانلود هم کاملا مشخص است یعنی دریافت مهدی (عج).

 مهدی دانلود ، اولین ، بهترین و بزرگترین سایت دانلود مهدوی در ایران است.

از شما کاربران گرامی درخواست دارم که با نظرات و پیشنهادها و خدایی نکرده انتقادات خود ، بنده رو یاری و راهنمایی نمایید.

پل ارتباطی با ما از طریق ایمیل : Mahdidownload@yahoo.com

 

به انتظار تو نشستن بزرگترین اشتباه ماست ، من برای آمدنت ، میدوم.

 

 

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نحوه آشنایی با سایت مـهـدے دانــلود ?
    آمار سایت
  • کل مطالب : 298
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 3
  • تعداد اعضا : 856
  • آی پی امروز : 80
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 110
  • باردید دیروز : 150
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 433
  • بازدید ماه : 260
  • بازدید سال : 14,126
  • بازدید کلی : 571,258