loading...
مـهـدے دانــلود
مسعود گلی بازدید : 76 سه شنبه 24 دی 1392 نظرات (0)

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما کاربران عزیز سایت مـهـدے دانــلود .

پس از گذشت حدود یک ماه دوباره فعالیت اینترنتی خود را از سر میگیرم و تلاش میکنم که با مطالب بهتر و بسته های دانلودی مفید ، بتوانم خدمت کوچکی در عرصه مهدویت ، نرم افزار های اسلامی موبایل و کامپیوتر داشته باشم. در ضمن آغاز امامت و ولایت امام مهدی (عج) را به عاشقان و منتظران ایشان تبریک و تهنیت میگویم.

لازم می دانم که خدمت شما عرض کنم سایت مـهـدے دانــلود در چهارمین دوره جشنواره فرهنگی هنری آخرین امید حائز رتبه برتر شد. از دست اندر کاران فرهنگسرای تخصصی امام مهدی (عج) به پاس تلاش برای دستیابی مردم ، بویژه نسل جوان که در حوزه مهدویت فعالیت میکنند و سالانه به طور منظم با ارائه مسابقه جوانان را تشویق و ترغیب به امام عصر (عج) میکنند ، تشکر میکنم. امیدوارم که این فعالیت ها چه در محیط مجازی و چه در محیط واقعی جدی و گسترده تر صورت بگیرد و حامیان مالی خوبی در این زمینه فعالیت کنند. در پایان منتظر نظرات و پیشنهادهای شما بزرگواران هستم. دست خدا به همراه شما.

مسعود گلی بازدید : 125 یکشنبه 01 دی 1392 نظرات (3)


با عرض سلام و ادب و احترام.

همانطور که همه ی شما میدانید فصل زمستان آغاز شده و نوبت به امتحانات پایان ترم ما دانشجویان رسیده. و ما هم علی رغم میل باطنی خود مجبوریم که به مطالعه ی کتاب های درسی بپردازیم. بنده هم از این قاعده مستثنی نیستم و تا 25 دیماه درگیر امتحانات خواهم بود ، لذا از شما کاربران سایت مـهـدے دانــلود التماس دعای خیر دارم و پیشاپیش از شکیبایی شما سپاسگزارم. امیدوارم که شما هم در امتحانات زندگی و درسی موفق و موید باشید. دست خدا نگهدار شما.

مسعود گلی بازدید : 168 جمعه 15 آذر 1392 نظرات (2)


در این مطلب برای شما کاربران سایت مهدی دانلود ، آموزش نصب ویندوز 7 را به صورت تصویری و به شکلی ساده و کامل در نظر گرفتم. در اين مقاله ما ابتدا سيستم مورد نياز براي ويندوز 7 را از نظر شرکت مايکروسافت و همچنين از نظر کارشناسان که با تست فني آن را برآورد کرده اند ، معرفي مي کنيم و سپس به نحوه نصب ويندوز 7 مي پردازيم .

مسعود گلی بازدید : 158 پنجشنبه 30 آبان 1392 نظرات (0)


یكى از القاب حضرت مهدى علیه السلام منتقم است. در توضیح علّت برگزیده شدن این لقب بر آن حضرت مطالب زیادى در سخنان اهل بیت علیهم السلام وارد شده است. از جمله در روایتى كه از امام محمّدباقر علیه السلام نقل شده، وقتى از آن حضرت سؤال مى‏ كنند كه چرا فقط به آخرین حجّت الهى قائم گفته مى ‏شود؟ آن حضرت در پاسخ مى ‏فرمایند: چون در آن ساعتى كه دشمنان، جدّم امام حسین علیه السلام را به قتل رساندند فرشتگان با ناراحتى در حالى كه ناله سرداده بودند عرض كردند پروردگارا! آیا از كسانى كه برگزیده و فرزند برگزیده تو را ناجوانمردانه شهید كردند در مى‏گذرى؟ در جواب آنها خداوند به آنان وحى فرستاد كه: اى فرشتگان من! سوگند به عزّت و جلالم از آنان انتقام خواهم گرفت هر چند بعد از مدّت زمان زیادى. آن گاه خداوند متعال نور و شبح فرزندان امام حسین علیه السلام را به آنان نشان داد و پس از اشاره به یكى از آنان كه در حال قیام بود فرمود: با این قائم از دشمنان حسین علیه السلام انتقام خواهم گرفت.

مسعود گلی بازدید : 180 پنجشنبه 23 آبان 1392 نظرات (1)

مهدی (عج)، ادامه حسین علیه السلام است و «انتظار» ادامه عاشورا و برآمده از آن .

مهدی (عج)، فرزند حسین علیه السلام است و فرهنگ «انتظار» برآمده از فرهنگ «عاشورا» و انتظار حسین دیگری را کشیدن . این دو پیوندی دیرین و مستحکم با یکدیگر دارند . یکی پشتوانه فرهنگی و زمینه ساز، برای دیگری است ، یکی رمز «حیات شیعه » است و دیگری رمز «بقای آن » ،یکی رمز «قیام و به پا خاستن شیعه » است و دیگری عامل «حفظ و استمرار آن » ، «مهدی » علیه السلام وارث عاشورا است ، همچنان که «حسین » علیه السلام وارث پیامبران است ، عاشورا، دریچه ای به «انتظار» است و انتظار، تجلی آرزوها و آمال کربلا ،فرهنگ عاشورا، دست مایه اساسی و مایه شکوفایی و بالندگی منتظران مهدی (عج) در عصر انتظار است .بقیه توضیحات را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

مسعود گلی بازدید : 301 دوشنبه 20 آبان 1392 نظرات (1)

امام مهدی (عج) فرزند امام حسین علیه السلام و فرهنگ انتظار، برآمده از فرهنگ عاشوراست و این دو پیوندی دیرین و محکم با یکدیگر دارند. یکی پشتوانه فرهنگی و زمینه ساز برای دیگری است؛ یکی رمز حیات شیعه است و دیگری رمز بقای آن؛ یکی رمز قیام و به پا خاستن شیعه است و دیگری عامل حفظ و استمرار آن. مهدی(عج) وارث عاشوراست، همچنانکه حسین علیه السلام وارث پیامبران است. پیوند عاشورا و انتظار و حسین علیه السلام و مهدی(عج)، پیوند پدر و فرزند است. این پیوند روشن و گویا، از نگاه نامحرمان نیز مخفی نمانده تا آنجا که می گویند: «شیعه با دو نگاه همراه است: نگاه سرخ و نگاه سبز؛ عاشورا و ظهور. با الهام از یکی انقلاب می کند و با دیگری آن را استمرار می بخشد». به یقین انتظار و عاشورا دو بال پرواز شیعه است؛ اگر این دو نبود چشمه غدیر می خشکید. بقیه توضیحات را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

مسعود گلی بازدید : 92 جمعه 17 آبان 1392 نظرات (0)


از زمان خلقت آدم ابوالبشر تاکنون همواره دو جریان حقّ و باطل به موازات هم پیش رفته و کره خاک هیچ گاه از مصاف این دو جریان خالی نبوده است. پیروان هر یک از حق مداران گذشته، همواره بسترسازان حق گرایان آینده بوده اند و حق گرایان آینده تداوم بخشان راه حق پرستان گذشته. وضعیت باطل پیشه گان و دورافتادگان از صراط مستقیم نیز بر همین منوال بوده است. بقیه توضیحات را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

مسعود گلی بازدید : 111 سه شنبه 14 آبان 1392 نظرات (0)


هر حاكمي در حكومت و بخش‌هاي مختلف مديريت خود شيوه‌اي مخصوص دارد كه اين خود از مشخصه‌هاي حكومت اوست. امام موعود و مهدي منتظر عليه السلام نيز وقتي حكومت جهان را به دست گيرد در تدبير نظام جهاني خود روش و متد خاصّي دارد. گرچه در ضمن مباحث گذشته به گوشه هايي از شيوه عملكرد آن حضرت اشاره شد ولي به جهت اهميت موضوع مناسب است در اين مجال به گونه مستقلّ به آن بپردازيم و در زلال سخنان پيامبر اكرم و امامان معصوم عليهم السلام شيوه حكومتي امام مهدي عجل الله تعالي فرجه الشريف را بهتر و بيشتر بشناسيم.

مسعود گلی بازدید : 131 دوشنبه 13 آبان 1392 نظرات (0)


اتفاقاتى که در دوره ظهور امام مهدى(عج) می افتد، بسیار است. با بهره مندى از روایات اهل بیت(ع) تنها به بیان چند رخداد مهم اشاره میکنیم:
1- اعلان ظهور: اولین حادثه ‏اى که بعد از ظهور امام زمان(ع) شکل میگیرد، اعلام ظهور امام زمان(ع) است. ظهور حضرت به وسیله منادى آسمانى اعلام میگردد، آن گاه حضرت در حالى که به کعبه تکیه داده است، با دعوت به حق، ظهور خود را اعلام می‏دارد. دعوت حضرت هم به منظور اعلام ظهور حضرت است و هم به منظور فراخوان عمومى جهت پذیرش حکومت جهانى صورت میگیرد. امام على(ع) فرمود: «هنگامى که منادى از آسمان ندا میدهد: حق از آنِ آل محمد است و اگر طالب هدایت و سعادت هستید، به دامان آل محمد چنگ زنید، حضرت مهدى(عج) ظهور می‏کند». بقیه توضیحات را در ادامه مطلب مطالعه نمایید.

مسعود گلی بازدید : 394 شنبه 11 آبان 1392 نظرات (1)
بدون شک یکی از سوالات اساسی شیعیان و محبان امام زمان (عج) این است که چگونه خود را برای ظهور حضرت آماده کنیم؟ به نظر می‌رسد اگر ما وظیفه‌ ی خود را در زمان و دوران انتظار بدانیم و بدان وظایف عمل كنیم در واقع خود را برای زمان ظهور آماده كرده‌ایم. آمادگی برای ظهور مستلزم انتظاری سازنده و شایسته است . ادامه توضیحات را در ادامه مطلب بخوانید.

مسعود گلی بازدید : 217 جمعه 10 آبان 1392 نظرات (0)

در ابتدا، لازم است این موضوع را مطرح کنیم که خداوند، در قرآن مجید، محبت و دوستی همه اهل بیت و همین‌طور تنها ذخیره و یادگار آل عصمت و طهارت، امام مهدی علیه‌السلام را بر همگان واجب کرده است و دوستی آنان را اجر و مزد رسالت پیامبر اسلام قرار داده است. خداوند به پیامبر در این باره می‌فرماید: «قل لا أسألکم علیه أجرا الاّ المودة فی القربی؛ بگو: من، از شما، جز مودت و محبت خویشاوندانم، اجر و مزدی برای رسالت نمی‌خواهم». بقیه توضیحات را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

مسعود گلی بازدید : 114 سه شنبه 07 آبان 1392 نظرات (1)

یكي از راه‌ هاي به ياد امام بودن، تجديد عهد با آن بزرگوار است؛ بلكه از زيباترين جلوه‌هاي ياد امام مهدي(ع) در زندگي منتظران، آن است كه هر روز با او تجديد عهد كرده، پيمان وفاداري ببندند و نيز استواري خود را بر آن عهد اعلام كنند. كسي كه دعاي عهد را پيوسته بخواند و از عمق جان به مضامين آن پايبند باشد، هرگز به سستي گرفتار نمي‌شود و در تحقق آرمان‌هاي امام و زمينه‌سازي براي ظهور آن بزرگوار، لحظه‌اي از پاي نمي‌نشيند. بقیه توضیحات را در ادامه مطلب مطالعه فرمایید.

مسعود گلی بازدید : 283 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (1)


در طول تاریخ تشیع، یکی از نقش‌های بی‌بدیل زنان، دفاع از ولایت و تلاش برای حفظ این ارزش الهی بوده است، به ویژه در عصر غیبت که تقریباً امکان ایفای نقش مردان برای دفاع از ولایت، به سبب اختناق شدید، کم‌رنگ بوده است، زنان، فعالانه برای حفظ فرهنگ مهدویت در جامعه نقش آفرینی کرده‌اند. بین تمام نقش‌های مختلف زنان در حفظ این ارزش، تربیت نسل ولایی و زنده نگه داشتن محبت اهل بیت علیهم السلام ـ به ویژه یاد و اندیشه مهدوی ـ نقشی بسیار مؤثر و غیرقابل انکار بوده است. بقیه توضیحات را در ادامه مطلب بخوانید.

مسعود گلی بازدید : 170 دوشنبه 06 آبان 1392 نظرات (0)

اکانت گوگل یا همان جی میل، گام صفرم برای ورود به این دنیای هیجان انگیز و اسرارآمیز است. از لحاظ مفهوم و البته کاربری، این اکانت چیزی شبیه به جمله ای است که می گویند افلاطون بر سر در آکادمی اش نوشته بود: "هر کس هندسه نمی داند وارد نشود". با این تفاوت که اینجا هندسه، همان جی میل است و رمز ورود به تمامی خدماتی که بعدا برایتان معرفی می کنیم، همان آی دی شماست که با Gmail.com به اتمام می رسد. پس بد نیست همین ابتدای کار و برای دستگرمی، با برخی از ویژگی های کمتر دیده و شنیده شده جی میل بیشتر آشنا شوید.

مسعود گلی بازدید : 104 یکشنبه 05 آبان 1392 نظرات (1)


یکی از رسالتهای تربیتی خانواده های مهدوی تربیت نسل مستعد و مهیا از نظر علمی و عملی برای یاوری و اجرای منویات امام زمان (ع) است. خانه های نورانی به نور ولایت و امامت، کانون تربیت سربازان امام زمان (ع) و عهده دار پرورش دادن یاوران جان بر کف برای حضرت هستند که تربیت دینی آنان بر اساس، قرآن و عشق پیامبر و آل پیامبر (ص) می باشد. پیامبر اکرم(ص) در روایتی می فرمایند:
(أدَّبوا أولادَکم عَلی ثلاث خِصالٍ: حُبَّ نَبِیِّکم و حُبَّ أهلِ بیتهِ و قراءَ هِ القرآن....) (1) «فرزندانتان را بر سه پایه و خصلت تربیت کنید: محبت پیامبرتان، محبت اهل بیت او و قرآن.» بقیه توضیحات در ادامه مطلب موجود است.

مسعود گلی بازدید : 97 شنبه 04 آبان 1392 نظرات (1)


در آیات قرآن و سخنان اهل بیت (ع) تا حدود زیادی شرایط و هنجارها و ناهنجارهای دوران غیبت مورد بررسی قرار گرفته و برای دوستداران اهل بیت (ع) به عنوان یک سلسله اخبار غیبی و پیش بینی های اخلاقی -اجتماعی گزارش شده است. از سوی دیگر برای حفظ شیعه و اصالتهای انسانی الهی او، از جانب پیشوایان دین رهنمودهایی صادر شده است که به عنوان برنامه و استراتژی راهبردی در این دوران باید مورد توجه خاص قرار گیرد. جهت مطالعه توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

مسعود گلی بازدید : 139 جمعه 03 آبان 1392 نظرات (1)


سوره نور، سوره ای است که مباحث آن عمدتاً پیرامون اخلاق و احکام خانواده و مقابله با ساختار شکنان خانواده می باشد. دقت در مفاهیم الفاظ این سوره، پرده از برخی از اسرار و زیبائیهای ارتباط تنگاتنگ این سوره با مباحث خانواده و سپس ارتباط مباحث خانواده با موضوع مهدویت بر می دارد. جهت مشاهده توضیحات بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید.

مسعود گلی بازدید : 182 پنجشنبه 02 آبان 1392 نظرات (1)


خانواده به عنوان یک نهاد اجتماعی نیازمند نظم و نظام، مدیریت و تدبیر و اعمال اصول و قوانینی خاصّ در جهت رشد و تعالی و پرورش انسان های تعالی خواه است.
در یک خانواده مهدوی، مهمترین قوانین حاکم بر زندگی «خداگرائی» «ولی گرایی» و به دنبال آن «والا گرایی» (1) اخلاقی است.
قانون «خدا گرائی» با تفکر توحیدی و زندگی توحیدی شکل می گیرد. در همین خصوص شهید مطهری (ره) در دو گفتار ارزشمند، دو مبحث «خدا در اندیشه ی انسان» و «خدا در زندگی انسان» را ارائه می دهند.
قانون «ولی گرائی» با شناخت و معرفت امام زمان (ع) و تنظیم زندگی بر اساس سیره ی مبارک حضرت و خواسته ها و رضایت ایشان تحقق می یابد.
و قانون «والا گرائی» با اخلاق محوری و رعایت اصول مدیریت خانواده، عینیت خواهد یافت. رعایت این اصول سطح فرهنگ و معنویت خانواده را بالا برده و به تعالی می رساند.

مسعود گلی بازدید : 106 چهارشنبه 01 آبان 1392 نظرات (0)


اعتقاد و باور به امام زمان (ع) و معرفت و محبت ایشان از نظر فردی، خانوادگی و اجتماعی دارای تأثیرات مثبت فراوانی است که شناخت این آثار موجب افزایش دلبستگی و تشویق بیشتر در جهت تقویت مبانی ولائی انسان در محیط خانواده و روابط خانوادگی و تربیت فرزندان خواهد شد. توضیحات بیشتر را میتوانید در ادامه مطلب ملاحظه فرمایید.

مسعود گلی بازدید : 118 چهارشنبه 24 مهر 1392 نظرات (0)


حتما شما تا به حال از نرم افزار تایپ کردن یعنی Microsoft Office Word زیاد استفاده کرده اید. شاید خیلی علاقه مند هستید تا سرعت تایپ کردن خود را افزایش دهید. دیگران نگران نباشید ما به شما هفت ترفند ساده ولی کاربردی را به شما معرفی میکنیم. جهت مطالعه ترفند های تایپ از سایت مهدی دانلود ، به ادامه مطلب بروید.

مسعود گلی بازدید : 154 چهارشنبه 03 مهر 1392 نظرات (0)


به گزارش دریچه فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران؛ شاید تنها دو یا سه سال باشد که سیستم عامل اندروید در گوشی های هوشمند مورد توجه مردم کشور ما قرار گرفته؛ اما امروز این سیستم عامل جشن تولد 5 سالگی خود را می گیرد.
 5 سال پیش زمانی که اندروید متولد شد ؛ (25 سپتامبر سال 2008) بلک بری بسیار قدرتمند بود و آیفون با سیستم عامل iOS خود یک سال بود که به بازار ارائه شده بود. اما اکنون گوشی های هوشمند با سیستم عامل اندروید بسیاری از بازارهای جهانی را تسخیر کرده که این نشان از موفقیت این موجود سبز دوست داشتنی دارد.
اینجا می توانید نگاهی به نسخه های اندروید که تابحال ارائه شده است بیندازید.

این سیستم عامل سال 2008 بر روی گوشی HTC G1 وارد بازار جهانی شد. آیا شما تجربه کار با G1 را داشتید؟

از آنجا که تمامی نرم افزار های موبایل در سایت مهدی دانلود ، با سیستم عامل اندروید انتشار پیدا می کند ، ما هم به نوبه خود پنج سالگی اندروید را تبریک میگوییم. به امید پنج ساله شدن سایت مهدی دانلود.

مسعود گلی بازدید : 168 دوشنبه 01 مهر 1392 نظرات (0)

یکی از معضلات نسبتا حل نشده در تلفن‌ های همراه و تبلت‌ ها، میزان شارژ باتری در آنها است. بسیاری از کاربران از شارژ کم و ضعف باتری دستگاه خود ابزار نارضایتی می‌کنند و به‌ دنبال روش‌هایی برای رفع یا کاهش این مشکل هستند. اگر شارژ باتری دستگاه شما هم زود تمام می‌شود و می‌خواهید این مشکل را تا حدی رفع کنید می‌توانید از نکاتی که در ادامه مطلب اشاره می شود ، استفاده کنید.

مسعود گلی بازدید : 175 جمعه 29 شهریور 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

با اهدای سلام و ادب و احترام خدمت شما کاربران عزیز سایت مهدی دانلود.

پس از حدود 3 ماه فعالیت تصمیم گرفتم تا سامانه ی پیام کوتاه برای سایت در نظر بگیرم.

از طریق این سامانه ، شما می توانید پیامک مهدوی  ، مناسبتی و همچنین ایده ها و دیدگاه های خود را ارسال کنید تا در صورت تمایل شما با نام و یا شماره ی خودتان ، در قسمت پیام های شما در سایت درج کنیم. منتظر شرکت شما عزیزان هستم. البته در صورت تمایل شما با ارسال واژه ی زیبای یا مهدی می توانید به عضویت سامانه پیامکی سایت در بیایید. سامانه پیامک سایت مهدی دانلود ، شبانه روزی پذیرای پیامک های شماست. شماره 5000206012313 را فراموش نکنید. ارادتمند شما

با تشکر مدیریت سایت مهدی دانلود

مسعود گلی بازدید : 142 یکشنبه 17 شهریور 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

دستکش مخملی


گفت : نظرتان در مورد ارتباط و شروع مذاکره در دولت جدید با امریکا چیست گفتم : چه عرض کنم ظاهراً بوهایی شنیده می شود گفت : آری رایحه اش نیکوست. گفتم: نه عزیزم خر داغ می کنند گفت: می گویند دیوار بی اعتمادی بین ما و امریکا بلند است گفتم : بله درست می فرمایید اما ظاهرا برخی می گویند از دیوار برلین که بلند تر نیست گفت : پس شدنی است گفتم : آری هر کاری شدنی است منتها اگر مفصل هایت زیر اهرم های چدنی اش نشکند گفت : مخملی است گفتم : پخمه ای گفت:  من فکر می کنم شدنی است گفتم : چگونه؟ گفت: مثالی بزنم ؟

گفتم : بزن!

بقیه متن در ادامه مطلب موجود است.

مسعود گلی بازدید : 80 چهارشنبه 13 شهریور 1392 نظرات (0)

کلید های ترکیبی تسلط به كیبورد نه ‌تنها سرعت مرور و كار با سیستم را بالا می‌برد، بلكه باعث بالا رفتن استقامت نیز می‌شود. در اینجا به چند میانبر كیبوردی می‌پردازیم كه سرعت كارتان را درهنگام کار با ویندوز را راحت تر می کند.

میانبرهای عمومی

- كلیدهای تركیبی Win+1,2,3,4 برنامه‌های موجود در تسك‌بار را اجرا می‌كنند. با كمك این میانبر، می‌توانید برنامه‌هایی كه همیشه از آنها استفاده می‌كنید را در ابتدای تسك‌بار قرار داده و با نگه داشتن كلید ویندوز و فشردن كلیدهای 1 و 2 و 3 و 4 و ... به سرعت آنها را پشت سر هم باز كنید. این میانبر برای ویندوز ویستا و منوی Quick Launch نیز كار می‌كند. جهت مشاهده بقیه مطلب از سایت مهدی دانلود به ادامه مراجعه کنید.

مسعود گلی بازدید : 201 چهارشنبه 13 شهریور 1392 نظرات (2)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما کاربران عزیز سایت مـهـدے دانــلود.

همانطور که اطلاع دارید ، یکی از راه های افزایش ترافیک ، بهبود رتبه ی الکسا و ارتقای پیج رنک تبادل لینک می باشد.

ما هم جهت بهبود موارد ذکر شده ، بر آن شدیم تا بتوانیم با سایت ها و وبلاگ ها تبادل لینک انجام دهیم. تبادل لینک با سایت مـهـدے دانــلود به صورت اتوماتیک و هوشمند انجام می گیرد. اگر شما هم یک وبمستر هستید میتوانید در کمتر از 30 ثانیه با ما تبادل لینک اتوماتیک داشته باشید. ابتدا عنوان ما مـهـدے دانــلود به نشانی www.mahdidownlod.ir در وب خود قرار دهید ، سپس اقدام به پر کردن فرم مربوطه نمایید. این تبادل لینک با کلیه ی وبلاگ ها و سایت هایی که مطابق قوانین جمهوری اسلامی هستند ، صورت می پذیرد. جهت اقدام به تبادل لینک هوشمند با ما این جا را کلیک نماید.

 

مسعود گلی بازدید : 221 یکشنبه 03 شهریور 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

با عرض سلام و ادب و احترام خدمت شما دوست عزیز. خیلی خوشحالم که آدم جدی و پیگیری هستی و علاقه مندی که با من بحث داشته باشی ، اتفاقا من سرم واسه این کارا درد میکنه. ولی ما باید یه قولی بهم دیگه بدیم تا وقتی تکلیف یه موضوع مشخص نشده ، وارد یه بحث دیگه نشیم. شما در یکی از کامنتا گفتید که در کلام خدا تناقض وجود داره ، از یه طرف خدا گفته امر به معروف و نهی از منکر کنید و از طرف دیگه گفته در کارهای دیگران کنجکاوی و تجسس و عیب جویی نکنید . شاید در نظر اول دارای تناقض باشه ولی با کمی تامل میشه فهمید که چنین نیست. حالا استدلال منو گوش کن اگه قانع نشدی دوباره جوابمو بده. ممنون. امر به معروف و نهی از منکر که معنی کاملا مشخصی داره یعنی دستور به خوبی ها و بازداشتن از بدی ها. منکر به معنی گناهان آشکار هست و با فحشا یعنی گناهان پنهان خیلی فرق داره. کسی که در مقابل چشمان مردم عرق میخوره ، حتما باید نهی از منکر بشه چون در صورت عدم این کار موجب تشویق اون فرد و به دنبال اون راه برای افراد دیگه باز میشه. عیب جویی با نهی از منکر فرق داره. عیب جویی یعنی من مسرانه قصد داشته باشم تا از دیگران یه عیبی پیدا کنم و دربارش حرف بزنم ، اون فرد رو نکوهش کنم تا دلم خنک بشه. ولی نهی از منکر معنی عیب جویی نداره و قصد اصلاح آدمو داره . برات مثال میزنم. مثلا شما میبینی که یکی توی صف نونوایی میاد و نوبتو رعایت نمکینه و بی توجه به دیگران هست و میخواد نونشو بگیره و بره و میگه من آدم آزادی هستم. ولی وقتی شما یا اشخاص دیگه ای معترض به این کار بشید یعنی آزادی طرفو ازش گرفتید؟ این شخص معنای آزادی رو قانون گریزی میدونه پس بوسیله نهی از منکر باید از عمل زشتش آگاه بشه. که البته نهی از منکر مراتبی هم داره . نباید طرفو طوری کوبوندش که آبرو حیثیتش بره. خب اینجا نهی از منکر خیلی فرق با عیب جویی داشت و معلوم شد که چه نقش کلیدی ای در روابط میتونه داشته باشه. از طرف دیگه کسی که امر به معروف و نهی از منکر میکنه باید آداب این کارو بلد باشه. اما بحث دیگه تجسس در کار دیگران بود. که خیلی کار ناپسندی در اکثر جوامع هست. امر به معروف و نهی از منکر با تجسس و به قول شما با فضولی فرق داره. شاید به نظرتون سلب آزادی افراد باشه. مثلا طرف دوس داره توی کوچه و خیابون زورگیری کنه. پس نباید اهالی محل در رفع این مشکل راهی پیدا کنن؟ باید بگن به ما چه ربطی داره بذار پول مردمو بگیره اصن نوش جونش؟ چرا تو کار دیگران تجسس کنیم؟ اینجا نهی از منکر اطلاع رسانی به پلیسه. تجسس یعنی توی زندگی افراد بخای سرک بکشی ، ببینی با کی میره؟ شغلش چیه؟ و ... در پایان باید بگم که امر به معروف و نهی از منکر هنگامی اتفاق میفته که کسی اخلاق یا رفتار ناپسندی داشته باشه و ما با رفتار و گفتار صحیح طرفو کمکش کنیم تا بهتر بشه. ولی فضولی و تجسس کردن ربطی به اصلاح شخص یا اشخاص نداره. که خدا هم فرد فضول رو نکوهش کرده. درسته؟ خیلی علاقه داشتم که از آیات قرآن و احدیث پیامبر (ص) و ائمه معصومین علیهم السلام برات بگم ، ولی دیدم شما چنین مسائلی رو قبول نداری. خدانگهدار.

مسعود گلی بازدید : 207 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم



برخی خصایص و ویژگی های امام زمان (عج) مطابق احادیث و روایات عبارتند از:
1 از خاندان و ذریه پیامبر است.
2 هم نام و هم کنیه پیامبر (ص) و شبیه ترین مردم به آن حضرت است.
3 نهمین فرزند از فرزندان امام حسین (ع) است.
4 اسم پدرش حسن (ع) است.
5 مادرش سیده کنیزان و بهترین ایشان است.
6 دوازدهمین امام و خاتم الائمه است.
7 دارای دو غیبت صغری و کبری.
8 عمر بسیار طولانی دارد.
9 زمین را پر از عدل و داد میکند پس از آنکه پر از ظلم و ستم شده باشد.
10 گذشت روزگار او را پیر نمیکند.
11 ولادتش پنهانی است.
12 دشمنان خدا را میکشد و زمین را از شرک و ظلم پاک میکند.
13 دین خدا را آشکار و اسلام حقیقی را در روی زمین گسترش میدهد و فرمانروای روی زمین میشود.
14 با شمشیر قیام میکند.
15 دارای نسبتهایی از انبیاست که از آن جمله غیبت است.
16 روش او سیره پیامبر است.
17 پس از آنکه مردم در آزمایش های سخت واقع شوند ظهور میکند.
18 وقتی حضرت مهدی ظهور کند حضرت عیسی نازل میشود و پشت سرش نماز میخواند.
19 پیش از ظهورش بدعت ها و ظلم و گناه و تجاهر به فسق و فجور رایج میشود.
20 هنگام ظهورش منادی آسمان به نام او و پدرش ندا میکند که همه آن را می شنوند و ظهور آن حضرت را اعلام میکنند.
21 پیش از ظهورش نرخ ها بالا میرود و بیماری ها زیاد میشود و جنگ های بزرگ برپا میشود و بسیاری کشته میشوند.
22 پیش از ظهورش نفس زکیه و یمانی کشته میشوند و در بیدا (مکانی بین مکه و مدینه)خسوفی واقع میشود و دجال و سفیانی خروج میکنند و حضرت آنها را میکشد.
23 پس از ظهورش برکات آسمان و زمین آشکار میشود و زمین آباد میگردد و هیچ کس غیر خدا را پرستش نمیکند.
24 سیصد و سیزده نفر اصحاب او هستند که در یک ساعت به محضرش حاضر میشوند.
25 معجزات بسیاری دارد و بسیاری به دیدارحضرتش مشرف شده اند.
برگرفته از
معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران
مسعود گلی بازدید : 319 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بر اساس اراده خداوند حکیم ، زمان ظهور بر ما مخفی است و بدون تردید این مسأله به جهت حکمت هایی است که برخی از آن ها را به صورت مختصر اشاره می کنیم.

تداوم امید

وقتی زمان ظهور پنهان باشد نور امید در دل منتظران همه ی عصرها باقی خواهد ماند و با این امید پیوسته و مداوم است که میتوانند در برابر سختیها و فشارهای دوران غیبت مقاومت کنند. به راستی اگر به شیعیان سده های گذشته گفته میشد که ظهور در زمان شما رخ نمیدهد بلکه در آینده دور اتفاق خواهد افتاد، آنها با کدام امید در برابر فتنه های روزگار خود مقاومت میکردند و چگونه میتوانستند گذرگاه های سخت دوران غیبت را به سلامت پشت سر بگذارند؟

زمینه سازی

بدون تردید انتظار سازنده که از مهم ترین عوامل فعالیت و پویایی است، تنها در سایه مخفی بودن زمان ظهور شکل خواهد گرفت زیرا با مشخص بودن زمان ظهور کسانی که می دانند ظهور را درك نمیکنند انگیزهای برای تحرك و زمینه سازی نخواهند داشت و به سکون و رکود روی خواهند آورد.

حال آنکه با پنهان بودن زمان ظهور، انسان های همه عصرها و دوران ها به امید اینکه ظهور را در زمان خود ببینند تلاش میکنند تا زمینه های ظهور را فراهم کنند و جامعه خود را به جامعه ای صالح و پویا تبدیل نمایند .

به علاوه در صورت معین بودن وقت ظهور چنانچه برای مصالحی ظهور در زمان وعده داده شده رخ ندهد چه بسا افرادی در اصل اعتقاد به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دچار تردید شوند.

امام باقر علیه السلام در پاسخ این سؤال که آیا ظهور وقت مشخّصی دارد فرموده است : کسانی که وقت تعیین میکنند دروغ میگویند، (و این سخن را تکرار فرمود) زمانی که موسی علیه السلام به دعوت پروردگار به مدت سی روز از میان قوم خود بیرون رفت و خداوند بر آن سی روز، ده روز دیگر افزود ، قوم او گفتند: موسی به وعده خود وفا نکرد و آنچه نباید میکردند، کردند. ازدین خدا برگشتند و گوساله پرست شدند. (1)

1- الغیبۀ نعمانى، باب 16 ، ح 13 ، ص 3

برگرفته از کتاب نگین آفرینش

مسعود گلی بازدید : 262 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


 

قرآن كریم، چشمه زلال ناب ترین معارف الهی و ماندگارترین حكمت‌ها و دانش‌های مورد نیاز بشر است. كتابی است سراسر راستی و درستی كه خبرهای گذشته و آینده جهان را بیان كرده است و هیچ حقیقتی را فروگذار نكرده است. البته روشن است كه حجم بسیار گسترده حقایق عالم در ژرفای آیات الهی نهفته است و تنها آن‌ها كه به عمق معانی آن دست یابند به آن واقعیات پی خواهند برد و آنان اهل قرآن و مفسران حقیقی آن یعنی پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و خاندان پاك او هستند.

قیام و انقلاب آخرین سفیر الهی از بزرگترین حقایق جهان است كه در آیات فراوانی از قرآن كریم به آن اشاره شده و روایات بسیاری در تفسیر آن آیات نقل گردیده است كه به چند نمونه اشاره می‌كنیم:

در سوره انبیاء آیه 105 آمده است:

(وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرَ أَنَّ الاْرْضَ یرِثُها عِبادِی الصّالِحُونَ)؛

همانا در زبور پس از ذكر ( تورات ) نوشتیم كه زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.

امام باقر علیه السلام فرمود : مقصود از بندگان شایسته‌ای كه زمین را به ارث می‌برند، امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و یاران او هستند.[1]

همچنین در بخشی از آیه 86 از سوره هود آمده است:(... بَقِیةُ اللّهِ خَیرٌ لَكُمْ اِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ)؛

بقیة الله برای شما بهتر است اگر مؤمن باشید.

مسعود گلی بازدید : 233 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نکته ای که ذکر آن بسیار اهمیت دارد ، بحث در رابطه با حضور و علم آن حضرت در همه ی مکان ها و زمان ها می باشد ، به گونه ای که اگر شخصی در هر مکان و زمانی که باشد و از آن حضرت حاجتی طلب نماید آن بزرگوار نیازش را بر طرف خواهد نمود.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : " بگو ای پیامبر : عمل شما را خدا و رسول و حتی مومنان می بینند. "

امام صادق علیه السلام درباره ی آیه فوق می فرمایند : منظور از مومنون ، ما ائمه (ع) هستیم. ( تفسیر البرهان ؛ ج2 ص157)

مولف کتاب مکیال در جای دیگر می نویسد : " در یکی از سال های گذشته مشکلی برایم پیش آمد که فکر و حواس و دلم را به خود مشغول کرده بود ، در آن زمان در یکی از شب ها جد مادریم که از سادات نیکوکار بود را در بهترین باغ هایی که در زمان حیاتش آرزوی آن را داشت در خواب دیدم. بین ما سخنانی مطرح شد ، از جمله من به او گفتم : از خدای عزوجل بخواه که فلان مشکل من را حل نماید و آن ناراحتی را از من دور کند. پس به فارسی جوابم داد : دعای ما که بالاتر از دعای امام زمان (عج) نیست پس هر گاه مشکلی پیش آمد ، آن مشکل را به حضرتش عرضه می کنیم ، اگر اجازه فرمایند و امضاء کنند برای اصلاح آن دعا می کنیم و گرنه دعا نمی کنیم. "

آری عزیزان در این عصر مولایمان قطب عالم امکان ، تنها پناهگاه و یاوری است که تمام مشکلات نیازمندان به اراده و خواست با برکت او رفع می گردد. ما نیز دستان نیازمند خود را به نشانه نیاز به سوی آن بزرگوار دراز می کنیم که ما در مرحله اول برای ظهور باهرالنور خودشان و در مرحله دوم برای رفع نیازهای ما دعا نمایند و با تمام وجود عرضه می داریم :

" عزیزا بر اهل ما سختی رسیده و با متاعی اندک به درگاهت پناه آورده ایم ، پس پیمانه ما را پر کن و بر ما تصدق فرمای که خداوند صدقه دهندگان را پاداش می دهد . " ( یوسف آیه 88 )

مسعود گلی بازدید : 191 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند : سو گند به خدا ، فرزندم دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس در آن دوران از هلاکت و نابودی رهایی نمی یابد ، مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به امامت وی استوار ساخته و به دعا برای تعجیل ظهور آن حضرت توفیقش ببخشد. ( کمال الدین ؛ ج 2 ص 368 )

در روایت دیگری از امام هادی علیه السلام آمده است : روزی یکی از یاران حضرت از آن بزرگوار درباره ی برنامه ی عملی شیعه و وظیفه ی عمومی شیعیان در زمان غیبت امام عصر ارواحنا فداه سوال کرد : شیعیان چه کاری ( در زمان غیبت ) انجام دهند؟ آن حضرت فرمودند : بر شما باد به دعا و نیایش برای فرج و دارا بودن حالت انتظار ( علیکم بالدعا و انتظار فرج ) ( صحیفه مهدیه ؛ ص 88 )

یکی از اولیاء خدا که خدمت امام عصر (عج) رسیده می گوید : در مسجد مقدس جمکران اعمال را به جا آورده و با همسرم می آمدم. دیدم آقایی نورانی داخل صحن شده و قصد دارند به طرف مسجد بروند ، گفتم این سید نورانی در این هوای گرم تابستان از راه رسیده ، تشنه است. ظرف آبی به دست او دادم. ظرف آب را پس داد. گفتم : آقا شما دعا کنید و فرج امام زمان (عج) را از خدا بخواهید ، تا امر فرجش نزدیک شود. فرمودند : شیعیان ما به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند. اگر بخواهند ، دعا می کنند و فرج ما می رسد. ( شیفتگان حضرت مهدی (عج) ؛ ج 1 ص 155 )

و همچنین امام زمان (عج) خطاب به مومنین و منتظران می فرمایند : هر مومنی که در مجالس سوگواری پس از ذکر مصائب جدم حضرت سیدالشهداء علیه السلام برای من دعا کند ، من برای او دعا می نمایم. ( مکیال المکارم ؛ ج 1 ص 333 )

ضمنا آن حضرت در توقیعی که به اسحاق بن یعقوب فرستادند بر دعا برای تعجیل فرج تاکید نمودند. و میفرمایند : برای تعجیل در فرج و ظهور من بسیار دعا کنید که همانا فرج من ، فرج و گشایش خود شماست. ( کمال الدین ؛ ج 2 ص485 )

با توجه به روایات ذکر شده و کمی تامل می توانیم به این نتیجه برسیم :

اولا : دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج) در دوران غیبت ، موثرترین راه نجات از هلاکت و نابودی و گمراهی است.

دوما  : دعا برای تعجیل در ظهور برای کلیه شیعیان و دوستان امام زمان (عج) واجب می باشد.

سوما : در صورت ظهور آن بزرگوار فرج و گشایش برای شیعیان حاصل شده و از تمام سختی ها و ناراحتی ها رهایی خواهند یافت. آری عزیزان ، اکنون که به اهمیت و ارزش یاد و دعا برای تعجیل در امر فرج آگاهی یافتیم ، بیاییم بیش از پیش در راستای تعجیل در فرج آن بزرگوار دعا و تلاش نماییم و طبق فرمایشات اهل بیت علیهم السلام صبح و شام منتظر ظهور باشیم و از دعا و خواستن هیچ وقت خسته نشویم چرا که امام محمد باقر علیه السلام فرمودند : به خدا سوگند هیچ بنده ای در دعا به درگاه خداوند عزوجل پافشاری و اصرار نکند مگر اینکه حاجتش را برآورد. ( اصول کافی ؛ کتاب دعا ، باب پافشاری و اصرار بر دعا )

امیدواریم که خداوند متعال به لطف و فضل خود توفیق دعا برای ظهور مولایمان را به ما عنایت فرموده و هرچه زودتر چشمان ما را با وجود آن بزرگوار روشن نماید. ان شاءالله و به امید آن روز ...

مسعود گلی بازدید : 273 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

همانطور که میدانید بنابر حدیث معروف امام زمان (عج) که فرمودند : ما بر تمامی احوال و اوضاع شما آگاهیم و چیزی از شما بر ما پوشیده نیست. روزهای دوشنبه و چهارشنبه اعمال ما بر ایشان عرضه میشود و از انجام امور صالحی که انجام داده ایم خوشحال میشوند و ما را  دعا میکند و از اموری که مطابق فرموده ی خدا و رسول (ص) نباشد اندوهگین میشوند و علاوه بر دعا برای اصلاح ما ، حتی ایشان برای ما اشک میریزند. امیدواریم که هیچ مسلمان و خصوصا شیعه ای موجب ناراحتی قلب حضرت ولی عصر (عج) نشود و از کارهای ناپسند خویش توبه کند و به سمت خدا بازگردد.

امام زمان (عج) از ما انتظاراتی دارند که در یک کلام میتوان گفت از ما عمل به قرآن کریم را میخواهند و در تشرفاتی که در برخی روایات معتبر آمده میتوان مواردی را بازگو کرد که منافاتی با قرآن کریم و احادیث ائمه اطهار علیهم السلام ندارد.

1-دعا برای فرج بعد از ذکر مصائب سیدالشهداء علیه السلام در مجالس عزاداری

2- قسم دادن خداوند به حق حضرت زینب (س) جهت تعجیل در امر فرج

3- احترام به پدر و مادر ، زنده باشند یا مرده و نیکی کردن به آنها

4- داشتن عدل و انصاف

5- خواندن نماز در اول وقت

6- توجه به فقرا و دستگیری از آنها

7- خدمت به اهل بیت علیهم السلام و خدمت به دین و رد فرقه های ضاله و ساختگی

8- خدمت به خلق خدا و مردم

9- اشک بر اباعبدالله الحسین علیه السلام و زیارت آن حضرت

10- توبه و دوری از گناه و گناهکار و دوری از دروغ

11- داشتن حجاب و حیاء به خصوص برای بانوان

12- کسب مال حلال و پرداختن خمس

امیدواریم  که جامعه ی مسلمان و شیعه با انجام واجبات و ترک محرمات و گناهان ، در زمینه ی جهاد با نفس پیروز باشد و خانواده و محیط پیرامون زندگی خود را با امام زمان (عج) بیشتر آگاه کند.

مسعود گلی بازدید : 286 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

 

بر مبنای روایات ، اصل واقعه ظهور یک امر حتمی و تردید ناپذیر است اما زمان وقوع آن یک زمان معین نیست ، بلکه امکان دارد دچار تاخیر یا تعجیل شود.

امام صادق علیه السلام درباره نقش دعا در تعجیل فرج فرمودند :وقتی عذاب و سختی بر بنی اسرائیل طولانی شد ، چهل روز به درگاه خدا گریه و ناله کردند ، خداوند متعال به حضرت موسی و هارون وحی فرمود که آنها را از دست فرعون نجات دهند واین در حالی بود که از چهارصد سال عذاب ،صد و هفتاد سال باقی مانده بود و خداوند به واسطه دعای بنی اسرائیل از آن صرف نظر نمود.

سپس فرمودند : شما هم اگر مانند بنی اسرائیل به درگاه خدا دعا کنید خداوند فرج ما را نزدیک خواهد فرمود ، اما اگر چنین نکنید این سختی ، به نهایت مدتش خواهد رسید. ( بحارالانوار ، ج52 ص 55 )

مولف کتاب مکیال المکارم با استناد به این روایت می گوید : وقت ظهور امام زمان (عج) از امور بداییه است ، که امکان تاخیر و تعجیل دارد یعنی می توان با دعا نمودن ، فرج و ظهور امام عصر (عج) را جلو انداخت و تشویق ائمه اطهار به دعا نمودن برای تعجیل ظهور ، بیانگر آن است که تحقیق فرج دارای یک زمان صد در صد تعیین شده و غیر قابل تغییر نیست و اگر مردم به مسئله غیبت امام زمانشان و طولانی شدن این امر بی توجهی نکرده و همگی دعا نمایند ، امید است که خداوند هرچه زودتر طومار غیبت را در هم پیچیده و آن بزرگوار را ظاهر نماید. همچنان که در زمان حضرت ادریس علیه السلام وقتی آن حضرت مورد حمله ی حکومت طغیان گر زمان خویش قرار گرفت از میان مردم غایب شد ؛ در دوران غیبتش مردم تصمیم به توبه در مقابل خداوند را گرفتند و این بازگشت و پشیمانی واقعی باعث شد که خداوند دوران غیبت او را پایان بخشد. حضرت ادریس علیه السلام ظاهر شد و حاکم ستمگر در برابر او به ذلت و خواری افتاد. ( مکیال المکارم باب چهارم ، بحث غیبت انبیاء )

دعا در تسریع امر ظهور ، اثر قطعی دارد و ترک آن موجب تاخیر در امر فرج خواهد شد و از دقت در حدیث بنی اسرائیل و سایر روایاتاستفاده می شود که ممکن است با تضرع و دعای همگانی و استجابت حق تعالی حتی برخی نشانه های حتمی محقق نشوند وظهور موفورالسرور امام عصر (عج) سریع تر فرا رسد.

مسعود گلی بازدید : 158 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (1)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

وقتی او بیاید یک به یک سنگرهای کلیدی جهان را فتح می کند. گفتنی است یکی از نقاط جهان که بوسیله سپاه امام فتح می شود بیت المقدس است. ( روزگار رهایی ؛ ج1 ص 544 )

پس از آن ، واقعه ی بسیار مبارکی اتفاق می افتد که در جریان قیام و انقلاب امام مهدی (عج) سرنوشت ساز است و جبهه آن را تقویت می کند و آن فرود آمدن حضرت مسیح علیه السلام از آسمان است. حضرت مسیح علیه السلام که زنده است و در آسمانها به سر می برد به زمین می آید و پشت سر امام زمان (عج) به نماز می ایستد و بدین وسیله فضیلت و برتری پیشوای دوازدهم شیعیان را بر خود ، و پیروی خود را از آن حضرت به همگان اعلام می کند.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله فرمودند : سوگند به آن کس که مرا به حق برانگیخت در حالی که بشارت دهنده مردمان باشم. اگر از عمر دنیا نمانده باشد مگر یک روز ، خداوند آن روز را چنان طولانی می کند تا فرزندم مهدی (عج) در آن قیام کند ، پس از آن عیسی بن مریم علیه السلام فرود می آید و پشت سر مهدی (عج) نماز می خواند.

به دنبال این اقدام حضرت عیسی علیه السلام بسیاری از مسیحیان که جمعیت فراوانی از جهان را تشکیل می دهند به پیشوای شیعیان ، ایمان می آورند. گویی خداوند ، عیسی علیه السلام را برای چنان روزی حفظ کرده است تا چراغ هدایتی برای حق طلبان باشد.

در همین راستا امام علیه السلام الواح تورات تحریف نشده و کتاب مقدس یهود را که در نقاط خاصی از دنیا دفن شده است خارج می کند. ( روزگار رهایی ؛ ج1 ص 522 )

و یهودیان که نشانه های امامت را در الواح می بینند ، به آن حضرت ایمان می آورند. و به همین ترتیب ادیان دیگر نیز با مشاهده این تحول بزرگ و نیز شنیدن پیام حق امام و دیدن معجزات از آن حضرت ، گروه گروه به حضرت می پیوندند و اینگونه است که وعده حتمی پروردگار محقق می گردد و اسلام عزیز همه عالم را می گیرد. همانگونه که قرآن کریم بشارت داده است : " و او خدایی است که پیامبرش را با دلایل هدایت و دین حق فرستاد تا سرانجام آن را برهمه ادیان غالب گرداند اگر چه کافران را خوش نیاید. ( سوره توبه آیه 23 )

با توجه به تصویری که ترسیم شد ، تنها کسانی که آمدن حضرت را مخالف منافع خود میدانند باقی می مانند که حاضر به تسلیم شدن در برابر حق و حقیقت نیستند و این عده در مقابل جریان غالب و اکثریت مومنان تاب ندارند و با دستان مردم عدالت خواه کشور ، به کیفر اعمال ننگین شان خواهند رسید ، و زمین و اهل آن برای همیشه از شر و فساد ایمن خواهد شد. آن روز دیر نیست...

مسعود گلی بازدید : 236 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


 

انقلاب جهانی حضرت مهدی (عج) ، در راستای تحقق اهداف خود ، با دو جبهه فرهنگی و نظامی روبرو است و برای مقابله با دشمنان در هر یک از این دو جبهه ، سلاح مناسب آن نیاز است.

در دوران پیش از ظهور ، پیشرفت علم و فناوری دیدگان را خیره می سازد و عقل را در حیرت فرو می برد. در چنین وضعی بهترین وسیله اتمام حجت و مبارزه ، همان راه علم است. در این هنگام اگر شخصی باشد که بزرگترین دروازه دانش را بگشاید و پایه های دانش پیشین را متزلزل سازد ؛ بی شک بسیاری در برابر او خاضع می شوند. بخش عمده ای از پیروزی های سپاه امام عصر (عج) در جبهه فرهنگی صورت می گیرد. قضاوت بر اساس کتب آسمانی پیشین ، ارائه معجزات قانع کننده ، اخلاق و سیره رئوفانه آن حضرت و ... دل های جهانیان را مجذوب خویش خواهد کرد و نیاز به برخورد نظامی را تا حد زیادی کاهش خواهد داد . اما در جبهه نظامی باید گفت امدادهای غیبی ، سبب خواهد شد که پیشرفته ترین سلاح های روز در برابر سپاه حضرت رنگ ببازد و بی اثر شوند و در این مطلب به ذکر برخی از روایات وارده در این زمینه پرداخته می شود :

1-رعب و ترس : امام صادق علیه السلام میفرمایند : قائم ما اهل بیت با ترس و رعب یاری می شود. ( مستدرک الوسایل ج 12 ص 325 )

و نیز میفرمایند : خداوند حضرت قائم (عج) را به سه لشکر یاری می دهد ؛ فرشتگان ، مومنان و رعب ( ترس انداختن در دل دشمن ) (بحارالانوار ج 52 ص 343 )

از این روایات و احادیث استفاده می شود که دشمن از حرکت لشکریان حضرت مهدی (عج) چنان وحشت زده می شود که وقتی لشکریان آن حضرت از جایی می خواهند حرکت کنند کسی جرات شورش علیه آنان را ندارد.

2 –فرشتگان و جنیان : حضرت علی علیه السلام میفرمایند : خداوند حضرت مهدی (عج) را با فرشتگان ، جن و شیعیان مخلص یاری می کند. ( ارشاد القلوب ، دیلمی ص 268 )

امام باقر علیه السلام نیز می فرمایند : فرشتگانی که در جنگ بدر به پیامبر (ص) یاری دادند هنوز به آسمان باز نگشته اند تا اینکه حضرت صاحب الامر را یاری رسانند و تعدادشان پنج هزار فرشته می باشد. ( مستدرک الوسایل ، ج 2 ص 448 )

لازم است بدانیم که فرشتگان و جن ها دارای قدرت های بسیار عظیمی می باشند که بمب های اتمی و هیدروژنی در مقابل قدرت آنها چیز خاصی به نظر نمی آید.

مسعود گلی بازدید : 230 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

روایات ، جهان پس از ظهور را ، جهانی متمدن و در اوج قدرت و پیشرفت علمی معرفی می کند.

امام صادق علیه السلام میفرمایند : دانش ، بیست و هفت حرف است و همه آنچه پیامبران آورده اند ، تنها دو حرف است و مردم تا کنون جز با آن دو حرف آشنایی ندارند. هنگامی که قائم (عج) قیام کند ، بیست و پنج حرف دیگر را بیرون می آورد و بین مردم نشر می دهد و آن دو حرف را نیز ضمیمه می کند و مجموع بیست و هفت حرف را میان مردم گسترش می دهد. ( بحارالانوار ج 52 ، ص 336 ).راه اندیشیدن و شکوفایی دانش و بستر کمال برای انسان هموار خواهد شد ، و امام مهدی (عج) جهل و نادانی را از فکر و اندیشه بشر پاک خواهد کرد.

هنگامی که قائم ما قیام کند ، دستش را بر سر بندگان می گذارد ، تا خردهای آن ها متمرکز شده و دریافتشان کامل گردد. ( کمال الدین ج2  675 ). عدالت و رفاه را گسترش داده و شرایط تحقق نیروهای ذاتی انسان را فراهم می سازد و این باعث یک جهش علمی کم نظیر خواهد گردید.

به این روایات دقت کنید : هنگامی که قائم ما قیام کند ، خداوند در دستگاه شنوایی و بینایی شیعیان ما گستردگی و کشش ویژه ای می بخشد تا میان آنان و مهدی ما واسطه و نامه رسان یا فاصله ای نباشد. ( کافی ج 8 ص 240 )

شخص مومن در زمان قائم (عج) اگر در مشرق باشد و برادر او در مغرب ، او را می بیند و اگر در مغرب باشد و برادرش در مشرق ، او را می بیند. ( بحارالانوار ج 52 ص 361 )

اینگونه روایات از رشد حیرت انگیز علم و فناوری در عصر ظهور سخن می گویند.

خداوندا ما را از معارف دنیای زیبایی ظهور بهره مندمان ساز.

مسعود گلی بازدید : 640 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

رجعت یکی از اصول اعتقادی شیعه است که در قرآن مجید و روایات اسلامی با الفاظ مختلفی یاد شده است ، معنای اصطلاحی رجعت این است که خداوند در زمان ظهور حضرت مهدی (عج) ، گروهی از مومنان را برمی انگیزد تا از ظهور دولت حق بهره برده و به ثواب نصرت و یاری آن حضرت نائل گردند و نیز گروهی از دشمنان را بر گردانده تا از آنان انتقام گرفته شود. علامه مجلسی در بحارالانوار به بیش از صد و شصت آیه و روایت در باب رجعت ، اشاره می کند و می گوید : برای کسانی که به گفتار ائمه اطهار علیهم السلام ایمان دارند ، جای شک و تردید باقی نمی ماند که مساله رجعت ، حق است ؛ زیرا روایات وارده در این باب در حد تواتر است و این روایات را بیش از چهل تن از بزرگان ، علماء و محدثین عالیقدر در بیش از پنجاه کتاب معتبر روایت کرده اند.مهمترین سوالی که در برابر این عقیده مطرح می شود این است که هدف از رجعت قبل از رستاخیز عمومی انسانها در قیامت چیست؟ با توجه به اینکه رجعت جنبه همگانی ندارد، بلکه مختص به مومنان واقعی و هدایتگر و رهبران کفر و پیروان خاص آنها می باشد. اهداف رجعت را اینگونه می توان بیان نمود :

1-بازگشت برترین انسانها برای رهبری جهانی و مدیریت بی نقص حکومت اهل بیت علیهم السلام.

2- زنده نگه داشتن روحیه امید در مومنان.

3- تحقق وعده الهی در پیروزی نهایی مستضعفین.

4- توفیق خداوند به مومنان حقیقی برای برپایی حکومت عدل جهانی.

5- معرفی پایه گذاران انحراف بشریت و مجازات آنها در دنیا.

بطور کلی رجعت کنندگان به دو دسته تقسیم می شوند :

یک : مومنانی که آرزوی جهاد در رکاب امام عصر (عج) را داشته اند و اشتیاق حضور در دولت کریمه و انتقام از ستمگران را در سینه داشته اند.

دو : رهبران جبهه باطل که پایه گمراهی را در میان جامعه بشری بنیان گذاری کرده و با مبارزه با حجت الهی ، راه هدایت را مسدود کردند ، این عده مجازات و حدود الهی را بعد از قیام جهانی منجی و قبل از عذاب قیامت دریافت می کنند.

خداوند در قرآن میفرماید : " به آنان از عذاب نزدیک ( عذاب این دنیا ) پیش از عذاب بزرگ ( آخرت ) می چشانیم. " ( سوره سجده آیه 21 )

امام صادق علیه السلام در مورد این آیه فرمودند : عذاب نزدیک ، عذاب در رجعت است و عذاب اکبر ، عذاب روز قیامت است. ( بحارالانوار ج 53 ص 24 ).بطور کلی امید به رجعت و آرزوی انتقام از ظالمان یکی از پایه های فرهنگ مذهب حقه شیعه به شمار می رود و بر تمامی شیعیان لازم است که ایمان و اشتیاق خویش را به رجعت تقویت کنند و از خداوند توفیق یاوری اهل بیت علیهم السلام را در روزگار رجعت طلب کنند. یکی از دعاهایی که به ما رسیده ، خواندن دعای عهد به مدت چهل روز بعد از نماز صبح است که به خواننده توفیق رجعت و یاری امام عصر را می دهد.

مسعود گلی بازدید : 185 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


ابتدا باید دانست که مهمترین عامل دوری انسان و غفلت از امام زمان (عج) طبق فرمایشات ایشان ، ناخشنودی آن حضرت از ارتکاب گناه شیعیان می باشد. آن حضرت در توقیع خویش میفرمایند : " آن چه که ما را از شیعیان دور کرده ، گناهان و خطاهایی است که مرتکب می شوند و چنین انتظاری از آنان نداشتیم. " ( بحارالانوار ، ج 53 ص 176 )

امام صادق علیه السلام نیز شرط یاوری امام را دوری از شبهه و گناه می دانند :  " هر کس دوست دارد از اصحاب قائم (عج) قرار گیرد باید انتظار را پیشه کند و در حال انتظار با ورع و اخلاق پسندیده رفتار کند اگر کسی با این حالت پیش از ظهور از دنیا برود اجر کسی را دارد که قائم را درک کرده است. " ( غیبت نعمانی ص 200 )

ورع مرتبه ای بالاتر از تقواست ؛ یعنی نه تنها انسان از گناهان دوری کند بلکه اگر احتمال دهد در موقعیتی مرتکب گناه قرار خواهد گرفت ، از آن موقعیت دور شود و حتی از امور مشکوک و شبهه ناک هم بیزاری بجوید.

بنابراین کسی است که مشتاق یاوری امام عصر (عج) می باشد باید با احتیاطی ویژه به انجام فرامین الهی بکوشد.

اگر چه یاوری امام نیاز به مراتب تقوا دارد اما خداوند راه امید را بر گناه کاران نبسته است و میفرماید : " بگو ای بندگان من که بر خویشتن زیاده روی روا داشته اید! از رحمت خدا مایوس نشوید. همانا خداوند همه گناهان را ( با شرایطش ) می آمرزد ، که او خود آمرزنده ی مهربان است. " ( زمر / 53 )

 مهربانی خداوند به همین حد محدود نمی شود و نه تنها بر گناهان قلم عفو می کشد بلکه گناهان را به حسنات مبدل میکند. ( فرقان / 70 )

" مگر کسی که توبه کند و ایمان آورد و کار شایسته کند. پس آنانند که خدا بدی هاشان را به حسنات تبدیل می کند ، و خدا آمرزنده  مهربان است. " نتیجه این که ، افراد گناه کار نیز می توانند با امید به رحمت الهی راه توبه را در پیش گیرند و بدانند که با یقین به آن مهر بیکران خواهند توانست به ندای هل من ناصر مولایشان لبیک گویند و به آغوش پر مهر ایشان باز گردند.

بنابراین بدیهی است اشخاص گناه کار هم اگر قلبا از گذشته خود پشیمان شوند و در صدد جبران گذشته برآیند امام عصر (عج) با آغوشی باز از آنها در صف یاوران خود خواهد پذیرفت. ( نهج الفصاحه حدیث 3157 )

پشیمانی حقیقت توبه است و هرکس که از گناهان توبه کند مانند کسی است که گناهی ندارد. داستان حر بن ریاحی حجتی است بر تمامی اهل عالم ، که راه بازگشت همیشه و برای همگان باز است و ناامیدی از رحمت خداوند اشتباهی بزرگ می باشد.

 

مسعود گلی بازدید : 439 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)
 
بسم الله الرحمن الرحیم



موضوع امام مهدی  عجل الله تعالی فرجه الشریف و قیام و انقلاب جهانی او نه تنها در كتابهای شیعه بلكه در فرهنگ اعتقادی سایر فرقههای اسلامی نیز بیان گردیده و درباره آن به طور گسترده گفتگو شده است. آنان نیز به وجود و ظهور مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف كه از دودمان پاك پیامبر صلی الله علیه و آله و از فرزندان حضرت فاطمه زهرا علیها السلام[1] است معتقدند. برای آشكار شدن میزان باور اهل سنّت به مهدی موعود عجل الله تعالی فرجه الشریف باید به آثار دانشمندان بزرگ ایشان مراجعه كرد. بسیاری از مفسّران سنّی در كتابهای تفسیری خود تصریح كردهاند كه بعضی از آیات قرآن به ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف در آخرالزّمان اشاره دارد مانند فخر رازی[2] و قرطبی[3].

همچنین اكثر محدثان ایشان، احادیث مربوط به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را در كتابهای خود آوردهاند كه در میان آنها، معتبرترین كتابهای اهل سنّت وجود دارد مانند صحاح ستّه[4] و مُسند احمدبن حنبل پیشوای مذهب حنبلی.

بعضی دیگر از دانشمندان اهل سنّت در گذشته و حال، كتاب هایی مستقل در موضوع امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نوشتهاند مثل ابونعیم اصفهانی در مجموعه الأربعین (چهل حدیث) و سیوطی در كتاب العرف الوردی فی اخبار المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف.

نكته قابل توجه اینكه، بعضی از علمای اهل سنّت در مقام دفاع از عقیده مهدویت و ردّ منكران این عقیده، كتاب و مقاله نوشتهاند و با بیانات علمی و شواهد روایی، جریان امام مهدی را از امور قطعی و غیرقابل انكار دانستهاند همچون محمد صدیق مغربی كه در ردّ گفتار ابن خلدون كتابی نگاشته و به سختی از او انتقاد كرده است.[5]

اینها نمونه هایی از موضع اهل سنّت در برابر مسئله مهدویت است.

تعداد صفحات : 2

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نحوه آشنایی با سایت مـهـدے دانــلود ?
    آمار سایت
  • کل مطالب : 298
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 4
  • تعداد اعضا : 856
  • آی پی امروز : 39
  • آی پی دیروز : 68
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 150
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 4
  • بازدید هفته : 373
  • بازدید ماه : 200
  • بازدید سال : 14,066
  • بازدید کلی : 571,198