loading...
مـهـدے دانــلود
مسعود گلی بازدید : 319 جمعه 31 خرداد 1392 نظرات (0)

این برنامه شامل دعای عهد، زیارت آل یاسین، دعای فرج، دعای سلامتی امام زمان (عج) و صلوات ضراب اصفهانی می باشد. شما با مراجعه به هر ادعیه، متن عربی همراه با اعراب کامل و همچنین ترجمه کاملا فارسی دسترسی پیدا می کنید. ویژگی خوب این برنامه، داشتن صوت با صدای دلنشین استاد موسوی و استاد فرهنمند برای ادعیه ها می باشد. ضمناً امکان بزرگنمایی متن ادعیه ها وجود دارد.

 

 

مسعود گلی بازدید : 208 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم



برخی خصایص و ویژگی های امام زمان (عج) مطابق احادیث و روایات عبارتند از:
1 از خاندان و ذریه پیامبر است.
2 هم نام و هم کنیه پیامبر (ص) و شبیه ترین مردم به آن حضرت است.
3 نهمین فرزند از فرزندان امام حسین (ع) است.
4 اسم پدرش حسن (ع) است.
5 مادرش سیده کنیزان و بهترین ایشان است.
6 دوازدهمین امام و خاتم الائمه است.
7 دارای دو غیبت صغری و کبری.
8 عمر بسیار طولانی دارد.
9 زمین را پر از عدل و داد میکند پس از آنکه پر از ظلم و ستم شده باشد.
10 گذشت روزگار او را پیر نمیکند.
11 ولادتش پنهانی است.
12 دشمنان خدا را میکشد و زمین را از شرک و ظلم پاک میکند.
13 دین خدا را آشکار و اسلام حقیقی را در روی زمین گسترش میدهد و فرمانروای روی زمین میشود.
14 با شمشیر قیام میکند.
15 دارای نسبتهایی از انبیاست که از آن جمله غیبت است.
16 روش او سیره پیامبر است.
17 پس از آنکه مردم در آزمایش های سخت واقع شوند ظهور میکند.
18 وقتی حضرت مهدی ظهور کند حضرت عیسی نازل میشود و پشت سرش نماز میخواند.
19 پیش از ظهورش بدعت ها و ظلم و گناه و تجاهر به فسق و فجور رایج میشود.
20 هنگام ظهورش منادی آسمان به نام او و پدرش ندا میکند که همه آن را می شنوند و ظهور آن حضرت را اعلام میکنند.
21 پیش از ظهورش نرخ ها بالا میرود و بیماری ها زیاد میشود و جنگ های بزرگ برپا میشود و بسیاری کشته میشوند.
22 پیش از ظهورش نفس زکیه و یمانی کشته میشوند و در بیدا (مکانی بین مکه و مدینه)خسوفی واقع میشود و دجال و سفیانی خروج میکنند و حضرت آنها را میکشد.
23 پس از ظهورش برکات آسمان و زمین آشکار میشود و زمین آباد میگردد و هیچ کس غیر خدا را پرستش نمیکند.
24 سیصد و سیزده نفر اصحاب او هستند که در یک ساعت به محضرش حاضر میشوند.
25 معجزات بسیاری دارد و بسیاری به دیدارحضرتش مشرف شده اند.
برگرفته از
معاونت تهذیب حوزه علمیه تهران
مسعود گلی بازدید : 319 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بر اساس اراده خداوند حکیم ، زمان ظهور بر ما مخفی است و بدون تردید این مسأله به جهت حکمت هایی است که برخی از آن ها را به صورت مختصر اشاره می کنیم.

تداوم امید

وقتی زمان ظهور پنهان باشد نور امید در دل منتظران همه ی عصرها باقی خواهد ماند و با این امید پیوسته و مداوم است که میتوانند در برابر سختیها و فشارهای دوران غیبت مقاومت کنند. به راستی اگر به شیعیان سده های گذشته گفته میشد که ظهور در زمان شما رخ نمیدهد بلکه در آینده دور اتفاق خواهد افتاد، آنها با کدام امید در برابر فتنه های روزگار خود مقاومت میکردند و چگونه میتوانستند گذرگاه های سخت دوران غیبت را به سلامت پشت سر بگذارند؟

زمینه سازی

بدون تردید انتظار سازنده که از مهم ترین عوامل فعالیت و پویایی است، تنها در سایه مخفی بودن زمان ظهور شکل خواهد گرفت زیرا با مشخص بودن زمان ظهور کسانی که می دانند ظهور را درك نمیکنند انگیزهای برای تحرك و زمینه سازی نخواهند داشت و به سکون و رکود روی خواهند آورد.

حال آنکه با پنهان بودن زمان ظهور، انسان های همه عصرها و دوران ها به امید اینکه ظهور را در زمان خود ببینند تلاش میکنند تا زمینه های ظهور را فراهم کنند و جامعه خود را به جامعه ای صالح و پویا تبدیل نمایند .

به علاوه در صورت معین بودن وقت ظهور چنانچه برای مصالحی ظهور در زمان وعده داده شده رخ ندهد چه بسا افرادی در اصل اعتقاد به امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف دچار تردید شوند.

امام باقر علیه السلام در پاسخ این سؤال که آیا ظهور وقت مشخّصی دارد فرموده است : کسانی که وقت تعیین میکنند دروغ میگویند، (و این سخن را تکرار فرمود) زمانی که موسی علیه السلام به دعوت پروردگار به مدت سی روز از میان قوم خود بیرون رفت و خداوند بر آن سی روز، ده روز دیگر افزود ، قوم او گفتند: موسی به وعده خود وفا نکرد و آنچه نباید میکردند، کردند. ازدین خدا برگشتند و گوساله پرست شدند. (1)

1- الغیبۀ نعمانى، باب 16 ، ح 13 ، ص 3

برگرفته از کتاب نگین آفرینش

مسعود گلی بازدید : 262 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم


 

قرآن كریم، چشمه زلال ناب ترین معارف الهی و ماندگارترین حكمت‌ها و دانش‌های مورد نیاز بشر است. كتابی است سراسر راستی و درستی كه خبرهای گذشته و آینده جهان را بیان كرده است و هیچ حقیقتی را فروگذار نكرده است. البته روشن است كه حجم بسیار گسترده حقایق عالم در ژرفای آیات الهی نهفته است و تنها آن‌ها كه به عمق معانی آن دست یابند به آن واقعیات پی خواهند برد و آنان اهل قرآن و مفسران حقیقی آن یعنی پیامبر اكرم صلی الله علیه و آله و خاندان پاك او هستند.

قیام و انقلاب آخرین سفیر الهی از بزرگترین حقایق جهان است كه در آیات فراوانی از قرآن كریم به آن اشاره شده و روایات بسیاری در تفسیر آن آیات نقل گردیده است كه به چند نمونه اشاره می‌كنیم:

در سوره انبیاء آیه 105 آمده است:

(وَ لَقَدْ كَتَبْنا فِی الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرَ أَنَّ الاْرْضَ یرِثُها عِبادِی الصّالِحُونَ)؛

همانا در زبور پس از ذكر ( تورات ) نوشتیم كه زمین را بندگان شایسته ما به ارث خواهند برد.

امام باقر علیه السلام فرمود : مقصود از بندگان شایسته‌ای كه زمین را به ارث می‌برند، امام مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف و یاران او هستند.[1]

همچنین در بخشی از آیه 86 از سوره هود آمده است:(... بَقِیةُ اللّهِ خَیرٌ لَكُمْ اِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنِینَ)؛

بقیة الله برای شما بهتر است اگر مؤمن باشید.

مسعود گلی بازدید : 235 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

نکته ای که ذکر آن بسیار اهمیت دارد ، بحث در رابطه با حضور و علم آن حضرت در همه ی مکان ها و زمان ها می باشد ، به گونه ای که اگر شخصی در هر مکان و زمانی که باشد و از آن حضرت حاجتی طلب نماید آن بزرگوار نیازش را بر طرف خواهد نمود.

خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید : " بگو ای پیامبر : عمل شما را خدا و رسول و حتی مومنان می بینند. "

امام صادق علیه السلام درباره ی آیه فوق می فرمایند : منظور از مومنون ، ما ائمه (ع) هستیم. ( تفسیر البرهان ؛ ج2 ص157)

مولف کتاب مکیال در جای دیگر می نویسد : " در یکی از سال های گذشته مشکلی برایم پیش آمد که فکر و حواس و دلم را به خود مشغول کرده بود ، در آن زمان در یکی از شب ها جد مادریم که از سادات نیکوکار بود را در بهترین باغ هایی که در زمان حیاتش آرزوی آن را داشت در خواب دیدم. بین ما سخنانی مطرح شد ، از جمله من به او گفتم : از خدای عزوجل بخواه که فلان مشکل من را حل نماید و آن ناراحتی را از من دور کند. پس به فارسی جوابم داد : دعای ما که بالاتر از دعای امام زمان (عج) نیست پس هر گاه مشکلی پیش آمد ، آن مشکل را به حضرتش عرضه می کنیم ، اگر اجازه فرمایند و امضاء کنند برای اصلاح آن دعا می کنیم و گرنه دعا نمی کنیم. "

آری عزیزان در این عصر مولایمان قطب عالم امکان ، تنها پناهگاه و یاوری است که تمام مشکلات نیازمندان به اراده و خواست با برکت او رفع می گردد. ما نیز دستان نیازمند خود را به نشانه نیاز به سوی آن بزرگوار دراز می کنیم که ما در مرحله اول برای ظهور باهرالنور خودشان و در مرحله دوم برای رفع نیازهای ما دعا نمایند و با تمام وجود عرضه می داریم :

" عزیزا بر اهل ما سختی رسیده و با متاعی اندک به درگاهت پناه آورده ایم ، پس پیمانه ما را پر کن و بر ما تصدق فرمای که خداوند صدقه دهندگان را پاداش می دهد . " ( یوسف آیه 88 )

مسعود گلی بازدید : 191 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم

 

 

امام حسن عسکری علیه السلام فرمودند : سو گند به خدا ، فرزندم دارای غیبتی خواهد بود که هیچ کس در آن دوران از هلاکت و نابودی رهایی نمی یابد ، مگر کسی که خداوند او را بر اعتقاد به امامت وی استوار ساخته و به دعا برای تعجیل ظهور آن حضرت توفیقش ببخشد. ( کمال الدین ؛ ج 2 ص 368 )

در روایت دیگری از امام هادی علیه السلام آمده است : روزی یکی از یاران حضرت از آن بزرگوار درباره ی برنامه ی عملی شیعه و وظیفه ی عمومی شیعیان در زمان غیبت امام عصر ارواحنا فداه سوال کرد : شیعیان چه کاری ( در زمان غیبت ) انجام دهند؟ آن حضرت فرمودند : بر شما باد به دعا و نیایش برای فرج و دارا بودن حالت انتظار ( علیکم بالدعا و انتظار فرج ) ( صحیفه مهدیه ؛ ص 88 )

یکی از اولیاء خدا که خدمت امام عصر (عج) رسیده می گوید : در مسجد مقدس جمکران اعمال را به جا آورده و با همسرم می آمدم. دیدم آقایی نورانی داخل صحن شده و قصد دارند به طرف مسجد بروند ، گفتم این سید نورانی در این هوای گرم تابستان از راه رسیده ، تشنه است. ظرف آبی به دست او دادم. ظرف آب را پس داد. گفتم : آقا شما دعا کنید و فرج امام زمان (عج) را از خدا بخواهید ، تا امر فرجش نزدیک شود. فرمودند : شیعیان ما به اندازه ی آب خوردنی ما را نمی خواهند. اگر بخواهند ، دعا می کنند و فرج ما می رسد. ( شیفتگان حضرت مهدی (عج) ؛ ج 1 ص 155 )

و همچنین امام زمان (عج) خطاب به مومنین و منتظران می فرمایند : هر مومنی که در مجالس سوگواری پس از ذکر مصائب جدم حضرت سیدالشهداء علیه السلام برای من دعا کند ، من برای او دعا می نمایم. ( مکیال المکارم ؛ ج 1 ص 333 )

ضمنا آن حضرت در توقیعی که به اسحاق بن یعقوب فرستادند بر دعا برای تعجیل فرج تاکید نمودند. و میفرمایند : برای تعجیل در فرج و ظهور من بسیار دعا کنید که همانا فرج من ، فرج و گشایش خود شماست. ( کمال الدین ؛ ج 2 ص485 )

با توجه به روایات ذکر شده و کمی تامل می توانیم به این نتیجه برسیم :

اولا : دعا برای تعجیل در ظهور امام عصر (عج) در دوران غیبت ، موثرترین راه نجات از هلاکت و نابودی و گمراهی است.

دوما  : دعا برای تعجیل در ظهور برای کلیه شیعیان و دوستان امام زمان (عج) واجب می باشد.

سوما : در صورت ظهور آن بزرگوار فرج و گشایش برای شیعیان حاصل شده و از تمام سختی ها و ناراحتی ها رهایی خواهند یافت. آری عزیزان ، اکنون که به اهمیت و ارزش یاد و دعا برای تعجیل در امر فرج آگاهی یافتیم ، بیاییم بیش از پیش در راستای تعجیل در فرج آن بزرگوار دعا و تلاش نماییم و طبق فرمایشات اهل بیت علیهم السلام صبح و شام منتظر ظهور باشیم و از دعا و خواستن هیچ وقت خسته نشویم چرا که امام محمد باقر علیه السلام فرمودند : به خدا سوگند هیچ بنده ای در دعا به درگاه خداوند عزوجل پافشاری و اصرار نکند مگر اینکه حاجتش را برآورد. ( اصول کافی ؛ کتاب دعا ، باب پافشاری و اصرار بر دعا )

امیدواریم که خداوند متعال به لطف و فضل خود توفیق دعا برای ظهور مولایمان را به ما عنایت فرموده و هرچه زودتر چشمان ما را با وجود آن بزرگوار روشن نماید. ان شاءالله و به امید آن روز ...

مسعود گلی بازدید : 197 شنبه 11 خرداد 1392 نظرات (0)

بسم الله الرحمن الرحیم



1-دعا کردن : در تمام اوقات استجابت دعا ( بعد از نمازها ، بعد از ذکر مصیبت امام حسین علیه السلام در اماکن مقدس ، موقع بارش باران ، در کربلا ، عرفات و ... ) ظهور امام زمان (عج) را از خدا بخواهیم.

2 -خودسازی و تزکیه نفس : انجام واجبات و ترک محرمات همچنین در حد توان انجام مستحبات و دوری از مکروهات و مبارزه با هواهای نفسانی موثرترین عامل خشنودی و تعجیل فرج امام زمان (عج) است ، زیرا گناهان ماست که بین ما و مولایمان جدایی انداخته و مانع فرج شده است. تا آمادگی و احساس نیاز جهت ظهور ایشان پیدا می کنیم.

3 -تبلیغ : آشنا کردن دیگران با فضایل ، روش اهل بیت علیهم السلام و یا تالیف کتاب ، سخنرانی و صحبت نمودن با مردم و پخش کتب و جزوه های مذهبی و مهم تر اینکه با عمل کردن صحیح به سیره اهل بیت علیهم السلام مبلغ عملی باشیم.

شاگردی به استادش می گوید : چکار کنم که خواب امام زمان (عج) را ببینم؟

استاد : شب یک غذای شور بخور ، آب نخور و بخواب. شاگرد دستور را اجرا کرد و برگشت.

شاگرد : استاد دیشب دائم خواب آب می دیدم! خواب دیدم بر لب چاهی آب می نوشم ، کنار نهر آبی در حال خوردن آب هستم! در ساحل رودخانه ای مشغول ...

استاد فرمود : تشنه آب بودی خواب آب دیدی ؛ تشنه امام زمان (عج) بشو تا خواب امام زمان (عج) ببینی.

لازم به ذکر است که خواب دیدن حضرت ملاک نیست بلکه باید مشتاق و شیفته ایشان باشیم.

تعداد صفحات : 43

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    نحوه آشنایی با سایت مـهـدے دانــلود ?
    آمار سایت
  • کل مطالب : 298
  • کل نظرات : 143
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 857
  • آی پی امروز : 62
  • آی پی دیروز : 54
  • بازدید امروز : 394
  • باردید دیروز : 118
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 1,001
  • بازدید ماه : 3,324
  • بازدید سال : 17,190
  • بازدید کلی : 574,322